לרקוד ולצאת מבדידות

פיתוח חוסן נפשי וגופני בגיל הבוגר באמצעות מחול ותנועה

על הפרויקט:

הפרויקט החל בשנת 2020 בתקופת מגפת הקורונה ופעל בתל אביב- יפו בשיתוף עם המחלקה לשירותים חברתיים וכן עם הפרויקט לניצולי שואה.המגפה והשלכותיה פגעו במיוחד באזרחים הוותיקים והובילו עשרות אלפי אנשים מבוגרים בישראל, להתבודד בביתם, הקטנת חופש התנועה והימנעות מפעילות גרמה לירידה ביכולת התפקוד הכללית, לתחלואה ולדיכאון.
הפרויקט מפגיש רקדנים ויוצרי מחול עם א/נשים בגיל הבוגר, בתוך שיעורי מחול עכשווי המותאמים לגיל המשתתפים, שיעורי תרפיה בתנועה ושיעורי פילטיס.
השיעורים מתקיימים במועדוני יום לקשיש/ה ובבית של "הקבוצה" ומועברים על ידי צוות מורים מקצועי ומגוון בתחומים המשלבים ידע של גוף, קול, תנועה, ותרפיה בתנועה, לכולם ניסיון רב בעולם המחול ובעבודה עם הגיל הבוגר.
לכל קבוצה בפרויקט מוצמדת רכזת מטעם "הקבוצה" שיוצרת קשר רציף עם המשתתפים, עם המורים ועם הצוות המקצועי במרכזי היום לקשיש/ה.
החל משנת 2023 אנו משלבים את סטודנטים להכשרת רקדנים במערך ההתנדבות בפרויקט השתלבות בפרויקט הינה חלק מתוכנית ההכשרה של הרקדנים/יות.

מטרת הפרויקט:

  1. להחזיר לא/נשים בגיל הבוגר את הביטחון בגוף ובתנועה וללמוד לנוע בביטחון, לרקוד, ולהרגיש חיוניות, בריאות ולפתח יציבות וכוח.
  2. ליצור תחושת קהילה, ליצר הזדמנות לשיח על קשיים וחששות לצד שיתוף בשמחות קטנות ובחיי היומיום, כדי להתגבר על תחושת הבדידות וליצר קשרים חברתיים ורשת של תקשורת ותמיכה.
  3. שילוב סטודנטים למחול כמשתתפים בפעילות התנדבותית במטרה להתנסות במחול יחד בתנועה בין גילאית, המאוגדת סביב הנאה מהתנועה

קהל היעד ומסגרת הפרויקט:

  • האוכלוסייה הבוגרת בגילאי 60 ועד 80 שנמצאים בתפקוד עצמאי.
  • מספר משתתפים בקבוצה כ 20
  • בשנים 2020-2022 פעלו תשע קבוצות- כ 180 משתתפים ומשתתפות.
  • בשנת 2023 יפעלו 5 קבוצות- כ 100 משתתפות ומשתתפים

צוות הפרויקט:

הפרויקט מונחה ע"י רכזת עו"ס, מנחת קבוצה מתחום התיאטרון, מורה למחול מודרני ומורה לפילטיס.

תכלית ותועלת הפרויקט:

עמותת הקבוצה נצבר ניסיון וידע של עשרות שנים בעבודה במחול ותנועה עם אנשים בוגרים – התוצאות שאנו רואים מלמדים על התועלת העצומה שבריקוד, התנועה בכל גיל תורמת לבריאות, מוסיפה לגוף אנרגיה וכוח, מכינה אותנו טוב יותר לאתגרים של היומיום, מוסיפה לנו שמחה והנאה, מאפשרת לרכוש ביטחון עצמי, לפתח גישה בריאה וחיובית לחיים, לפתח אהבה עצמית, אמונה ביכולות לגבור על קשיים ואפשרות לפתח קשרים חברתיים ולהפיג בידוד חברתי.

הפרויקט ממומן על ידי הקרן למפעלים מיוחדים של הביטוח הלאומי ועיריית ת"א.

משתתפות הפרויקט מספרות

מעונינות לשמוע עוד על הפרויקט?

מלאו פרטים וניצוא אתכם קשר בהקדם