יסודות הקונטקט

דיאלוג בתנועה - ללמוד את שפת הקונטקט

בואו להכיר:  שיעור היכרות ללא תשלום וללא התחייבות יתקיים ביום ראשון 17.3.24 בשעה 19:00

מועדי הקורס: ימי ראשון 19:00-21:00 | 17.3.24-14.7.24 | 15 מפגשים 

למי זה מיועד:  הקורס מיועד למי שכבר רוקד קונטקט ורוצה לחזק את הטכניקה שלו, ולמי שלא רקד קונטקט ורוצה להתחיל (בין אם רקד לפני ובין אם לא) 

מידע על הקורס:

בקורס יסודות הקונטקט נלמד ונתרגל את שלל העקרונות עליהם מושתת הקונטקט, הן הפיזיקליים, כמו חיבור לקרקע, לתת ולקבל משקל, איך ליפול, להישען, להתגלגל, לעוף…והן האנושיים : איך להקשיב, להזמין, לעקוב, להוביל, לסמוך, לשחק. ואיך משילוב שלהם ביחד אפשר לייצר גן שעשועים אינסופי עם הגוף שלנו. איך להיות רכים וגם בהירים, איך לזרום וגם ליזום, נשכלל את התנועה האישית של כל אחד, נצליח וניכשל, נעמיק את ההקשבה של כל אחד לגוף שלו, וגם את אוצר המילים התנועתי בדיאלוג שלנו עם האחר/ת. הקורס יועבר ע"י צוות מורים משובח, כך שתזכו ללמוד גישות ונקודות מבט שונות על יסודות הקונטקט, ותוכלו למצוא את זו שמתאימה לכם.

מה זה קונטקט ?
קונטקט אימפרוביזציה: (מילולית מאנגלית: אלתור בקשר/מגע) הוא ענף בשדה המחול העכשווי שהתפתח בארה"ב בתחילת שנות השבעים על ידי קבוצה של רקדנים, ששילבו ידע ויכולות מתוך טכניקות שונות של מחול, אמנויות לחימה, ואקרובטיקה. הריקוד מבוסס על אלתור, תוך התמקדות ביצירת קשר גופני בין הרוקדים (לרוב בזוגות).
הקונטקט בראשיתו התמקד בהשפעת הכוחות הפיזיקליים על תנועת הגופים : כוח המשיכה והקשר עם הרצפה, נפילה, העברת משקל, מומנטום, דחיפה, משיכה וכו'. עם השנים הסגנון התפתח אל מקומות חברתיים יותר כגון : תקשורת וחיבור, הקשבה, הובלה, אמון, משחק משותף. למגע יש מקום מרכזי בתרגול הקונטקט, ויחד עם זאת הוא לא תמיד העיקר. הקשר, החיבור, ההקשבה והשיח שלנו עם עצמנו דרך הגוף, ומשם גם עם הסביבה שלנו, ובתוכה גם גופים נוספים, הם העיקר והם מהווים את "נקודת המגע" הפיזית או המטאפורית שנמצאת במרכזו של הריקוד.
מאז ראשיתה ועד היום טכניקת הקונטקט נלמדת בבתי ספר רבים למחול, לקונטקט קהילות רבות בכל העולם של אנשים שרוקדים לומדים ומתרגלים אותו ביחד, והוא כלי עבודה חשוב המשפיע על עבודתם של יוצרים ולהקות מחול ברחבי העולם

מעונינים לשמוע יותר על הקורס?

מלאו פרטים וניצור אתכם קשר בהקדם